Nowoczesna technologia i rzemiosło!
Krok 7: Wykonanie okularów
Po określeniu ostrości wzroku, wyborze oprawki i centrowaniu szkieł okularowych kolejnym krokiem jest wykonanie okularów. To pracochłonny proces rzemieślniczy.
Każdy salon Fielmann dysponuje warsztatem. Tutaj optyk okularowy szlifuje dostarczane przez producentów okrągłe szkła okularowe nadając im odpowiedni kształt i dopasowuje je do oprawy okularowej.
Najpierw odbywa się ponowna kontrola jakości. Optyk sprawdza, czy szkła nie mają zadrapań, wtrąceń lub innych wad oraz czy wartości optyczne odpowiadają danemu zleceniu, a powierzchnia jest nienaganna?
Proces doszlifowywania wymaga wielkiej precyzji i rzemieślniczych umiejętności. Osadzenie szkieł w oprawce to praca wymagająca milimetrowej dokładności. Najnowocześniejsza technika jak np. automatyczne szlifierki CNC wspomagają manualne umiejętności naszych kompetentnych optyków. W warsztatach obowiązują surowe normy. Nawet jeśli wartości szkieł odbiegają tylko nieznacznie, szkła zostaną ponownie zamówione i okulary na nowo wykonane.
W salonach Fielmann otrzymują Państwo sprawdzoną jakość!
Wszystkie oprawy z kolekcji Fielmann przeszły pomyślnie kontrolę użytkowania zgodnie z normą DIN EN ISO 12870.
Krok 8: Kontrola końcowa
Ósmy krok na drodze do własnych okularów to rygorystyczna kontrola końcowa. Optyk w warsztacie sprawdza wszystkie dane. Za pomocą dioptromierza (frontofokometru) ocenia on zgodność wartości zamówionych z wartościami wykonanych szkieł. Optyk kontroluje jeszcze raz oprawkę i bada ją pod kątem ewentualnych uszkodzeń lub deformacji. Okulary, zanim wyjdą z warsztatu, sprawdzane są więcej niż dziesięć razy. Tylko okulary, do których nie ma żadnych zastrzeżeń, opuszczają salon Fielmann.
Krok 9: Powiadomienie
Dziewiąty krok na drodze do własnych okularów to powiadomienie klienta o tym, że okulary są gotowe do odbioru. Informacja wysyłana jest SMS-em, przekazywana telefonicznie lub listownie pod wskazany adres: „Szanowny Kliencie firmy Fielmann, Państwa okulary są gotowe – mogą je Państwo odebrać w naszym salonie!”