Oświadczenie o wyrażeniu zgody na założenie konta Fielmann

w celu umożliwienia kompleksowego doradztwa oraz spersonalizowanej reklamy 

Jeżeli złożyli Państwo oświadczenie o wyrażeniu zgody, Państwa niżej wymienione dane osobowe będą przekazywane przez Fielmann AG & Co. Service KG, An den Flugzeughallen 3, D-14712 Rathenow, Niemcy (jeżeli są Państwo klientami sklepu internetowego) lub przez Fielmann Sp. z o.o., ul. Małe Garbary 9, 61-756 Poznań (jeżeli są Państwo klientami sklepów stacjonarnych) do spółki prowadzącej konta Fielmann, tj. Fielmann Group AG, Weidestrasse 118a, 22083 Hamburg, Niemcy, będącej administratorem danych osobowych zebranych na kontach Fielmann, i przez nią centralnie zarządzane i przechowywane. Poprzez konta Fielmann dane osobowe będą dostępne dla Fielmann AG & Co. Service KG i wszystkich spółek Fielmann i wszystkich oddziałów w poszczególnych krajach (dalej łącznie jako „Fielmann” lub „my”).

Wymienione poniżej w pkt 1 dane osobowe będą przetwarzane w celach określonych poniżej w pkt 2:

1. Dane osobowe

Będziemy przetwarzać następujące dane osobowe:

  • Dane kontaktowe: imię, nazwisko, tytuł, forma powitania, dane adresowe, data urodzenia, język, adres mailowy, numer telefonu

  • Dane Klienta: numer klienta, płeć, User-ID, historia zamówień, dane zakupionych produktów i usług oraz odwiedzanych przez Państwa sklepów stacjonarnych, dane w zakresie płatności i wiarygodności płatniczej, dane w zakresie uzgodnionych terminów, informacje o wyglądzie i wartości pomiarowe (np. z wirtualnej przymierzalni lub sklepu internetowego), dane dotyczące korzystania i preferencji w zakresie usług online, informacje w zakresie analizy i „tracking”, dane geograficzne Państwa urządzenia (miejsca przebywania); dalsze informacje, w szczególności dotyczące przetwarzanych danych dotyczących korzystania z usług, znajdą Państwo w informacjach o przetwarzaniu danych osobowych dedykowanych do poszczególnych rodzajów usług.

  • Szczególne kategorie danych (dane dotyczące zdrowia): dane uzyskane podczas doradztwa optycznego lub pobrane w ramach Państwa zamówień, dotyczące wad wzroku, ew. wartości korekcyjnych, dane medyczne istotne z punktu widzenia świadczonych usług optycznych i przekazane przez Państwa podczas wywiadu, dane niezbędne do dopasowania okularów (informacje w zakresie centrowania soczewek okularowych), w przypadku dopasowywania soczewek kontaktowych ponadto średnica rogówki i źrenicy, promienie krzywizny powierzchni rogówki (topometria), optyczne badanie zewnętrznej części oka i dane dotyczące tolerancji soczewek kontaktowych noszonych na próbę; jeżeli są Państwo klientem protetyki słuchu, wartości pomiarowe i dane w zakresie słuchu i indywidualnych potrzeb słuchowych.

2. Cele przetwarzania danych

Na podstawie udzielonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

  • Kompleksowe doradztwo w salonie wybranym przez Państwa, niezależnie od kraju, lub online: łączymy dane wskazane w pkt 1 powyżej z odwiedzonych przez Państwa sklepów, spółek w poszczególnych krajach i używanych przez Państwa usług i udostępniamy je wszystkim spółkom Fielmann, ażeby umożliwić całościową i bazującą na wszystkich dostępnych informacjach opiekę klienta i doradztwo, świadczone według Państwa wyboru online lub w dowolnie wybranym sklepie stacjonarnym w dowolnym kraju. W ten sposób uwzględniamy Państwa indywidualne potrzeby i historię zamówień.

  • Przetwarzanie danych w zakresie wzroku (dane zdrowotne) w celu zaopatrzenia w okulary lub soczewki kontaktowe przez wybrany przez Państwa sklep stacjonarny lub online.

  • Pobieranie i zarządzanie danymi: otrzymują Państwo możliwość wglądu w aktualizowane na bieżąco informacje dotyczące Państwa okularów i / lub soczewek, zamówienia, zlecenia i rachunki online, możliwość zmiany Państwa danych i zarządzania preferencjami i ustawieniami wiadomości.

  • Ustalanie terminów: za pomocą Państwa danych mogą Państwo ustalać terminy wizyt w naszych salonach Fielmann.

  • Wybór preferowanej metody płatności: Na podstawie preferowanej przez Państwa i ostatnio stosowanej metody płatności otrzymują Państwo przy kolejnych zakupach, niezależnie czy online czy w salonie stacjonarnym, możliwość wyboru tej samej formy płatności, o ile tylko jest ona dostępna.

  • Dane dotyczące płatności i wiarygodności płatniczej są przy tym wymieniane między spółkami Fielmann także w celu zapobieżenia oszustwom i w celu weryfikacji wiarygodności płatniczej.

  • Analiza w zakresie korzystania z usług i zadowolenia klienta: Na podstawie analizy danych w zakresie korzystania z naszych usług, jak również badań rynku i opinii chcielibyśmy sukcesywnie podnosić poziom naszych usług. Powyższe analizy zlecamy wyłącznie renomowanym usługodawcom, takim jak przedsiębiorstwa badania opinii i firmy doradcze.

  • Online marketing: Wykorzystujemy również dostępne dane kontaktowe i dane klientów, takie jak adres e-mail użytkownika i wszelkie dostępne dane bazujące na korzystaniu z usług online, do spersonalizowanego marketingu online w celu wyświetlania użytkownikowi reklam opartych na jego zainteresowaniach. W tym celu wykorzystujemy technologie firm Google (Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia), Meta (Meta Platforms Ireland Limited, Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K5, Irlandia) i Criteo (Criteo SA, 32 Rue Blanche, 75009 Paris France). Udostępniamy tym usługom dane kontaktowe i dane klientów w formie pseudonimizowanej jako wartość hash, tak aby rozpoznawać użytkowników w sieciach (reklamowych) tych usług i wyświetlać im spersonalizowane reklamy zgodne z przechowywanymi tam profilami i preferencjami. Ponadto skuteczność działań reklamowych może być śledzona w celach statystycznych i analitycznych. Do danych wykorzystywanych w tym celu należą między innymi adresy IP, identyfikatory użytkowników i inne informacje dotyczące korzystania z usług online. Nasi partnerzy wykorzystują dane również w celu identyfikacji użytkowników w sieciach partnerskich i na stronach trzecich. W ramach przetwarzania przez naszych partnerów może dojść do przekazania danych do krajów spoza Unii Europejskiej (np. USA), gdzie obowiązuje inny poziom ochrony danych niż w europejskim prawie ochrony danych. Przekazanie odbywa się na podstawie odpowiednich gwarancji, takich jak standardowe klauzule umowne UE lub w ramach certyfikacji zgodnie z Data Privacy Framework. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności na stronie internetowej Fielmann. Możesz w każdej chwili cofnąć zgodę na wykorzystanie Twoich danych osobowych do marketingu online.

  • Komunikacja i reklama bezpośrednia: dla celów komunikacji związanej z obsługą zleceń oraz dalszej obsługi klienta korzystamy zgodnie z udzieloną przez Państwa zgodą także z udostępnionych przez Państwa danych kontaktowych, w tym adresu e-mail i numeru telefonu. Chcielibyśmy również wysyłać Państwu istotne informacje i zalecenia dotyczące naszych produktów i usług, zaproszenia do ankiet, a także przypomnienia o kontrolach i terminach pocztą, mailem lub za pomocą telefonicznych wiadomości tekstowych. Uwzględnimy przy tym historię Państwa zleceń, usługi, z jakich Państwo dotychczas korzystali i pozostałe dostępne dane. Powyższą zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych mogą Państwo odwołać w każdym czasie.

3. Prawo do odwołania zgody

W związku z udzieleniem zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) jest mi wiadome, że mogę w każdym czasie odwołać ze skutkiem na przyszłość powyższą zgodę na przekazywanie moich danych osobowych i ich centralne zarządzanie, bez ponoszenia żadnych kosztów. Oświadczenie o odwołaniu zgody skierowane do administratora danych może zostać wysłane pocztą tradycyjną na adres: Fielmann AG & Co. Service KG, An den Flugzeughallen 3, D-14712 Rathenow Niemcy (klienci sklepu internetowego) lub Fielmann Sp. z o.o., ul. Małe Garbary 9, 61-756 Poznań (klienci sklepów stacjonarnych) lub na adres Fielmann Group AG, Weidestrasse 118a, 22083 Hamburg, Niemcy (zarówno klienci sklepu internetowego, jak i klienci sklepów stacjonarnych) lub drogą mailową na adres: daneosobowe@fielmann.com (zarówno klienci sklepu internetowego, jak i klienci sklepów stacjonarnych).

Rozumiem, że w przypadku odwołania zgody usługi online nie będą dla mnie dostępne w pełnym zakresie i moje Fielmann Konto Klienta zostanie dezaktywowane. Moje dane osobowe dostępne na koncie Fielmann zostaną na moje żądanie usunięte, o ile obowiązek ich przechowywania przez Fielmann nie będzie wynikał z przepisów prawa. Dalsza obsługa klienta będzie prowadzona wyłącznie przez oddział lub spółkę Fielmann, z którego / której usług korzystam.

4. Dalsze informacje

Dalsze informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i Państwa związanych z tym uprawnień znajdą Państwo w Informacji o ochronie danych osobowych dostępnej na stronach Fielmann:

Informacja o ochronie danych osobowych Fielmann AG & Co. Service KG, Rathenow