Oświadczenie o wyrażeniu zgody na założenie konta Fielmann

w celu umożliwienia kompleksowego doradztwa oraz spersonalizowanej reklamy 

Jeżeli złożyli Państwo oświadczenie o wyrażeniu zgody, Państwa niżej wymienione dane osobowe będą przekazywane przez Fielmann AG & Co. Service KG, An den Flugzeughallen 3, D-14712 Rathenow, Niemcy (jeżeli są Państwo klientami sklepu internetowego) lub przez Fielmann Sp. z o.o., ul. Małe Garbary 9, 61-756 Poznań (jeżeli są Państwo klientami sklepów stacjonarnych) do spółki prowadzącej konta Fielmann, tj. Fielmann Group AG, Fuhlsbüttler Straße 399, 22309 Hamburg, Niemcy, będącej administratorem danych osobowych zebranych na kontach Fielmann, i przez nią centralnie zarządzane i przechowywane. Poprzez konta Fielmann dane osobowe będą dostępne dla Fielmann AG & Co. Service KG i wszystkich spółek Fielmann i wszystkich oddziałów w poszczególnych krajach (dalej łącznie jako „Fielmann” lub „my”).

Wymienione poniżej w pkt 1 dane osobowe będą przetwarzane w celach określonych poniżej w pkt 2:

1. Dane osobowe

Będziemy przetwarzać następujące dane osobowe:

  • Dane kontaktowe: imię, nazwisko, tytuł, forma powitania, dane adresowe, data urodzenia, język, adres mailowy, numer telefonu

  • Dane Klienta: numer klienta, płeć, User-ID, historia zamówień, dane zakupionych produktów i usług oraz odwiedzanych przez Państwa sklepów stacjonarnych, dane w zakresie płatności i wiarygodności płatniczej, dane w zakresie uzgodnionych terminów, informacje o wyglądzie i wartości pomiarowe (np. z wirtualnej przymierzalni lub sklepu internetowego), dane dotyczące korzystania i preferencji w zakresie usług online, informacje w zakresie analizy i „tracking”, dane geograficzne Państwa urządzenia (miejsca przebywania); dalsze informacje, w szczególności dotyczące przetwarzanych danych dotyczących korzystania z usług, znajdą Państwo w informacjach o przetwarzaniu danych osobowych dedykowanych do poszczególnych rodzajów usług.

  • Szczególne kategorie danych (dane dotyczące zdrowia): dane uzyskane podczas doradztwa optycznego lub pobrane w ramach Państwa zamówień, dotyczące wad wzroku, ew. wartości korekcyjnych, dane medyczne istotne z punktu widzenia świadczonych usług optycznych i przekazane przez Państwa podczas wywiadu, dane niezbędne do dopasowania okularów (informacje w zakresie centrowania soczewek okularowych), w przypadku dopasowywania soczewek kontaktowych ponadto średnica rogówki i źrenicy, promienie krzywizny powierzchni rogówki (topometria), optyczne badanie zewnętrznej części oka i dane dotyczące tolerancji soczewek kontaktowych noszonych na próbę; jeżeli są Państwo klientem protetyki słuchu, wartości pomiarowe i dane w zakresie słuchu i indywidualnych potrzeb słuchowych.

2. Cele przetwarzania danych

Na podstawie udzielonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

  • Kompleksowe doradztwo w salonie wybranym przez Państwa, niezależnie od kraju, lub online: łączymy dane wskazane w pkt 1 powyżej z odwiedzonych przez Państwa sklepów, spółek w poszczególnych krajach i używanych przez Państwa usług i udostępniamy je wszystkim spółkom Fielmann, ażeby umożliwić całościową i bazującą na wszystkich dostępnych informacjach opiekę klienta i doradztwo, świadczone według Państwa wyboru online lub w dowolnie wybranym sklepie stacjonarnym w dowolnym kraju. W ten sposób uwzględniamy Państwa indywidualne potrzeby i historię zamówień.

  • Przetwarzanie danych w zakresie wzroku (dane zdrowotne) w celu zaopatrzenia w okulary lub soczewki kontaktowe przez wybrany przez Państwa sklep stacjonarny lub online.

  • Pobieranie i zarządzanie danymi: otrzymują Państwo możliwość wglądu w aktualizowane na bieżąco informacje dotyczące Państwa okularów i / lub soczewek, zamówienia, zlecenia i rachunki online, możliwość zmiany Państwa danych i zarządzania preferencjami i ustawieniami wiadomości.

  • Ustalanie terminów: za pomocą Państwa danych mogą Państwo ustalać terminy wizyt w naszych salonach Fielmann.

  • Wybór preferowanej metody płatności: Na podstawie preferowanej przez Państwa i ostatnio stosowanej metody płatności otrzymują Państwo przy kolejnych zakupach, niezależnie czy online czy w salonie stacjonarnym, możliwość wyboru tej samej formy płatności, o ile tylko jest ona dostępna.

  • Dane dotyczące płatności i wiarygodności płatniczej są przy tym wymieniane między spółkami Fielmann także w celu zapobieżenia oszustwom i w celu weryfikacji wiarygodności płatniczej.

  • Analiza w zakresie korzystania z usług i zadowolenia klienta: Na podstawie analizy danych w zakresie korzystania z naszych usług, jak również badań rynku i opinii chcielibyśmy sukcesywnie podnosić poziom naszych usług. Powyższe analizy zlecamy wyłącznie renomowanym usługodawcom, takim jak przedsiębiorstwa badania opinii i firmy doradcze.

  • Online marketing: Wykorzystujemy również dostępne dane kontaktowe i dane klientów, takie jak adres e-mail użytkownika i wszelkie dostępne dane bazujące na korzystaniu z usług online, do spersonalizowanego marketingu online w celu wyświetlania użytkownikowi reklam opartych na jego zainteresowaniach. W tym celu wykorzystujemy technologie firm Google (Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia), Meta (Meta Platforms Ireland Limited, Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K5, Irlandia) i Criteo (Criteo SA, 32 Rue Blanche, 75009 Paris France). Udostępniamy tym usługom dane kontaktowe i dane klientów w formie pseudonimizowanej jako wartość hash, tak aby rozpoznawać użytkowników w sieciach (reklamowych) tych usług i wyświetlać im spersonalizowane reklamy zgodne z przechowywanymi tam profilami i preferencjami. Ponadto skuteczność działań reklamowych może być śledzona w celach statystycznych i analitycznych. Do danych wykorzystywanych w tym celu należą między innymi adresy IP, identyfikatory użytkowników i inne informacje dotyczące korzystania z usług online. Nasi partnerzy wykorzystują dane również w celu identyfikacji użytkowników w sieciach partnerskich i na stronach trzecich. W ramach przetwarzania przez naszych partnerów może dojść do przekazania danych do krajów spoza Unii Europejskiej (np. USA), gdzie obowiązuje inny poziom ochrony danych niż w europejskim prawie ochrony danych. Przekazanie odbywa się na podstawie odpowiednich gwarancji, takich jak standardowe klauzule umowne UE lub w ramach certyfikacji zgodnie z Data Privacy Framework. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności na stronie internetowej Fielmann. Możesz w każdej chwili cofnąć zgodę na wykorzystanie Twoich danych osobowych do marketingu online.

  • Komunikacja i reklama bezpośrednia: dla celów komunikacji związanej z obsługą zleceń oraz dalszej obsługi klienta korzystamy zgodnie z udzieloną przez Państwa zgodą także z udostępnionych przez Państwa danych kontaktowych, w tym adresu e-mail i numeru telefonu. Chcielibyśmy również wysyłać Państwu istotne informacje i zalecenia dotyczące naszych produktów i usług, zaproszenia do ankiet, a także przypomnienia o kontrolach i terminach pocztą, mailem lub mobilną wiadomością tekstową (np. WhatsApp). Uwzględnimy przy tym historię Państwa zleceń, usługi, z jakich Państwo dotychczas korzystali i pozostałe dostępne dane. Powyższą zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych mogą Państwo odwołać w każdym czasie.

3. Prawo do odwołania zgody

W związku z udzieleniem zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) jest mi wiadome, że mogę w każdym czasie odwołać ze skutkiem na przyszłość powyższą zgodę na przekazywanie moich danych osobowych i ich centralne zarządzanie, bez ponoszenia żadnych kosztów. Oświadczenie o odwołaniu zgody skierowane do administratora danych może zostać wysłane pocztą tradycyjną na adres: Fielmann AG & Co. Service KG, An den Flugzeughallen 3, D-14712 Rathenow Niemcy (klienci sklepu internetowego) lub Fielmann Sp. z o.o., ul. Małe Garbary 9, 61-756 Poznań (klienci sklepów stacjonarnych) lub na adres Fielmann Group AG, Fuhlsbüttler Straße 399, 22309 Hamburg, Niemcy (zarówno klienci sklepu internetowego, jak i klienci sklepów stacjonarnych) lub drogą mailową na adres: daneosobowe@fielmann.com (zarówno klienci sklepu internetowego, jak i klienci sklepów stacjonarnych).

Rozumiem, że w przypadku odwołania zgody usługi online nie będą dla mnie dostępne w pełnym zakresie i moje Fielmann Konto Klienta zostanie dezaktywowane. Moje dane osobowe dostępne na koncie Fielmann zostaną na moje żądanie usunięte, o ile obowiązek ich przechowywania przez Fielmann nie będzie wynikał z przepisów prawa. Dalsza obsługa klienta będzie prowadzona wyłącznie przez oddział lub spółkę Fielmann, z którego / której usług korzystam.

4. Dalsze informacje

Dalsze informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i Państwa związanych z tym uprawnień znajdą Państwo w Informacji o ochronie danych osobowych dostępnej na stronach Fielmann:

Informacja o ochronie danych osobowych Fielmann AG & Co. Service KG, Rathenow